حل مشکل کندی، لگ و بسته شدن پابجی موبایل + راهکار

هیچ پلیری دوست نداره با چیزی به اسم لگ و کند شدن بازی روبرو بشه و این موضوع برای هر گیمری حکم کابوس رو داره! ما در این راهنما به دلایل کند و لگی شدن و یا بسته شدن خودکار پابجی موبایل می‌پردازیم و در پایان چند راهکار برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم.
بروزرسانی:
 حل مشکل کندی، لگ و بسته شدن پابجی موبایل + راهکار

پابجی موبایل یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال در جهانه، اما خب گیمرها در سراسر دنیا با مشکلاتی مثل هنگ کردن، کند بودن و لگ داشت توی این بازی جذاب مواجه هستند. این مشکلات میتونه تجربه بازی رو به شدت خراب کنه و حتی باعث بشه که بازی رو ببندید!

در این راهنما به بررسی دلایلی که می‌تونن باعث هنگ کردن، کند شدن و لگ زدن بازی پابجی موبایل شوند، می‌پردازیم و راه حل‌هایی برای رفع این مشکلات ارائه می‌کنیم.

چرا پابجی کنده، لگ داره و یا خارج میشه

  • ضعیف بودن گوشی موبایل: اولین کار برای بررسی دلیل مشکل لگ پابجی، بررسی مشخصات فنی گوشی شماست. برای اینکه پابجی بتونه روون و تمیز کار کنه به گوشی با سیستم عامل اندروید یا iOS جدید و پردازنده نیرومند نیاز دارین و اگر از یک گوشی ضعیف استفاده می‌کنین ممکنه بازی به درستی اجرا نشه و با لگ و کندی و حتی بسته شدن بازی مواجه بشین.
  • سرعت اینترنت پایین: میدونیم که پابجی موبایل وابسته به اینترنته و نمیشه بدون اینترنت پابجی بازی کرد، بنابراین اتصال به اینترنت پایدار و پرسرعت برای اجرای روون و سریع بازی پابجی یه مسئله کلیدیه. اگه نت گوشیتون ضعیفه سعی کنید به وایفای وصل بشید و اگر وایفای ندارید سعی کنید جایی قرار بگیرین که آنتن دهی بهتری داشته باشه بلکه سرعت بهتری رو تجربه کنید.
  • تنظیمات گرافیکی نادرست: بازی پابجی موبایل تنظیمات گرافیکی زیاد و مهمی داره که می‌تونید اونهارو متناسب با توان پردازشی گوشیتون تنظیم کنید. اگه تنظیمات گرافیکی بازی رو روی حالت بالا (High) تنظیم کرده باشین و گوشیتون توانایی پاسخگویی به این نیاز رو نداشته باشه، بازی به درستی اجرا نمیشه و با لگ و کندی همراه خواهد بود.
  • پر بودن حافظه گوشی: پابجی موبایل بازی سنگینیه و به فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم زیادی برای اجرا نیاز داره. اگر حافظه گوشی شما پر یا نزدیک به پر باشه هم ممکنه بازی به درستی اجرا نشه و با لگ و کندی و خروج از بازی همراه باشه.
  • ایراد خود بازی: شاید براتون جالب باشه که بدونین در برخی موارد شدنیه که مشکل لگ زدن یا خارج شدن پابجی به دلیل وجود اشکالات یا خطاهایی در خود بازی باشه. برای رفع این مشکل، باید منتظر آپدیت بازی و رفع اشکال باشین.

همچنین بخوانید:

  1. راهنمای تنظیم صدای پابجی موبایل
  2. حل مشکل اکانت مهمان در‌پابجی

راهکار حل مشکل کندی، لگ و خارج شدن پابجی

به روز رسانی گوشی و بازی: بهتره همیشه مطمئن بشید که نسخه سیستم عامل گوشیتون آخرین نسخه رو داره، فرقی هم نمیکنه اندروید یا iOS. همچنین جدیدترین نسخه پابجی موبایل رو نصب کنید و اون رو همیشه آپدیت نگه دارید. چرا اپدیت بودن مهمه؟ چون نسخه های جدید همیشه دارای بهبود و رفع ایراداتی هستند که به بهتر کارکرد بازی و مصرف منابع به صورت بهینه کمک می‌کنن.

  • تغییر تنظیمات گرافیکی: اگه با مشکل لگ زدن پابجی روبرو شدین سعی کنین تنظیمات گرافیکی بازی رو به حالت پایین‌تر تنظیم کنین. این کار می‌تونه به طور قابل توجهی از مصرف منابع پردازشی گوشیتون کم کنه و باعث روان‌تر شدن بازی بشه.
  • بستن برنامه‌های باز: همیشه به یاد داشته باشید که برای تجربه بهتر و کاهش مصرف باتری بهتره قبل از شروع بازی، تمام برنامه‌های دیگه رو ببندید. این کار می‌تونه به آزاد شدن حافظه رم و افزایش سرعت بازی کمک کنه.
  • آزادسازی فضای ذخیره‌سازی: اگر حافظه گوشیتون پره، برنامه‌ها و فایل‌های غیرضروری رو حذف کنید تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری آزاد بشه، باز بودن فضای حافظه گوشی تاثیر مستقیمی در سرعت عملکرد اون در برنامه و بازی‌های سنگینی مثل پابجی موبایل داره.
  • خاموش و روشن کردن گوشی: گاهی وقتا هم میشه با یک بار خاموش و روشن کردن گوشی مشکل لگ داشتن پابجی رو حل کرد! البته به شرطی که دلیلش به توانایی پایین گوشی نباشه.

سخن پایانی

اگه گوشی شما ضعیف یا رده پایینه پیشنهاد می‌کنیم از نسخه Lite پابجی موبایل استفاده کنین که برای گوشی‌های ضعیف‌تر بهینه‌سازی شده. همچنین می‌تونین از برنامه‌های تقویت‌کننده بازی مثل Game Booster استفاده کنین که می‌تونن به طور موقت عملکرد گوشی رو برای اجرای روان‌تر بازی افزایش بدن.

لگ زدن و کندی پابجی موبایل، کابوسی برای گیمر هاست که می‌تونه لحظات هیجان‌انگیز بازی رو تلخ کنه. با درک دلیل‌های این مشکل و استفاده از راهکار های ارائه شده در این راهنما، می‌تونید تجربه بازی روان‌تر و لذت‌بخش‌تری توی دنیای پابجی موبایل داشته باشید.

یادتون باشه که انتخاب گوشی مناسب با توان پردازشی بالا، اینترنت پرسرعت و پایدار، و بهینه‌سازی تنظیمات بازی، کلید اصلی روان بودن بازی پابجی هست. راستی فراموش نکنین که دنیای پابجی پر از چالش‌ها و هیجانه، و لگ زدن و کندی نباید مانع لذت بردن شما از این بازی بشه.
 

آناهیتا

گیمر، دوستدار حیوانات و گل‌ها، عاشق ایران و ساکن کرج. این روزا که دنیای بازی ها از همیشه جذابتر و هیجان انگیز تره، من براتون از بازی که عاشقشم یعنی پابجی موبایل می‌نویسم.

تازه ترین نوشته های وبلاگ

تازه‌ترین‌ها

آخرین اخبار و آموزش پابجی را بخوانید

بهترین اسلحه‌ها برای پیروزی در پابجی موبایل

بهترین اسلحه‌ها برای پیروزی در پابجی موبایل

با بهترین اسلحه‌های پابجی موبایل آشنا شوید و در میدان نبرد و شرایط جنگی متفاوت اسلحه مناسبی از میان سلاح های دوربرد، کوتاه برد و اتوماتیک انتخاب کنید

ویژگی کندن چاله و سوراخ کردن زمین به پابجی افزوده شد

ویژگی کندن چاله و سوراخ کردن زمین به پابجی افزوده شد

کندن و سوراخ کردن زمین در بازی پابجی موبایل در به روز رسانی ۲۹.۱ ارائه شد، ازیکن می‌تواند با پرتاب نارنجک یا بمب و یا ترکاندن وسایل نقلیه در زمین سوراخ ایجاد کرده و از آن استفاده استراتژیک کند

آموزش تغییر اکانت مهمان به اکانت همیشگی در پابجی موبایل

آموزش تغییر اکانت مهمان به اکانت همیشگی در پابجی موبایل

پابجی موبایل دارای دو حالت بازی است که یکی حالت مهمان و دیگری حالت اکانت ثبت شده است، در زمان نصب بازی اگر گزینه اکانت مهمان را زده باشید در بازی با یک سری محدودیت‌ها روبرو می‌شید برای رفع اون‌ها باید اکانت خودتون رو با یکی از پلتفرم‌های توییتر یا فیسبوک یا گیم سنتر اپل و یا گوگل پلی استور وصل کنید، انجام این کار باعث میشه امنیت اکانتتون بالاتر بره از ویژگی‌های بازی مثل درخواست ارسال کردن و خرید یوسی بهره‌مند شید

راهنمای کامل تنظیمات صدا در پابجی موبایل + بیشتر زنده بمانید!

راهنمای کامل تنظیمات صدا در پابجی موبایل + بیشتر زنده بمانید!

تا به حال به اهمیت بالای تنظیمات درست در بازی پابجی فکر کردین؟ انجام درست اون می‌تونه سرنوشت بازی رو براتون تغییر بده و یا در بی تاثیرترین حالت تجربه بازی بهتری رو بهتون بده.