راهنمای کامل تنظیمات صدا در پابجی موبایل + بیشتر زنده بمانید!

تا به حال به اهمیت بالای تنظیمات درست در بازی پابجی فکر کردین؟ انجام درست اون می‌تونه سرنوشت بازی رو براتون تغییر بده و یا در بی تاثیرترین حالت تجربه بازی بهتری رو بهتون بده.
بروزرسانی:
راهنمای کامل تنظیمات صدا در پابجی موبایل + بیشتر زنده بمانید!

پابجی موبایل از اون دسته بازی‌هاست که نیاز به استراتژی تاکتیک و تنظیمات درست داره و تنظیم بودن یا نبودن صدا ‌میتونه سرنوشت بازیتون رو تغییر بده! با انجام تنظیمات صدا اونهم به شیوه درستش می‌تونید دشمنان رو خیلی ساده شناسایی کنید و اون‌ها را از پیش رو بردارید! ما در این راهنما به بررسی و انجام پیکربندی و تنظیمات صدای لابی و درون بازی پابجی موبایل می‌پردازیم.

چگونگی وارد شدن به بخش تنظیمات صدا

برای انجام اینکار باید ابتدا به بخش تنظیمات صدا در بازی بروید، بنابراین بازی را باز کرده و وارد اکانت خود بشید و سپس گامهای زیر رو دنبال کنید:

  1. از سمت راست پایین فلش رو لمس کنید
  2. از منوی تنظیمات گزینه Graphics & Audio رو لمس کنید
  3. سپس از منوی بالا گزینه Audio رو بزنید

راهنمای تصویری باز کردن منوی تنظیمات:

آموزش باز کردن قسمت تنظیمات پابجی موبایل

انتخاب تنظیمات صدا در تنظیمات پابجی

حالا که یاد گرفتیم چه جوری به قسمت تنظیمات صدای پابجی بریم در ادامه برای آسان‌تر کردن کار قسمت‌های تنظیمات صوتی رو به چند بخش تقسیم می‌کنیم و دونه به دونه به اون‌ها می‌پردازیم و همچنین بهترین حالت تنظیم هرکدوم رو یاد می‌گیریم.

تنظیمات کیفیت صدای بازی یا sfx quality 

این گزینه تنظیم کننده میزان کیفیت صداهایی هست که در بازی می‌شنوید و دارای سه حالت low به معنی پایین و high به معنی بالا و ultra به معنی بالاترین کیفیت هستش که در ادامه به هر سه اونها می‌پردازیم:

حالت low یا کم کیفیت

در این حالت که کمترین وان پردازشی دستگاه شما رو نیاز داره و برای دستگاه های رده پایین‌تر پیشنهاد میشه، صداها رو بدون جزئیات می‌شنوید و صرفاً می‌تونید تشخیص بدید که صدای گلوله یا ماشین یا راه رفتن دشمن میاد.

حالت high یا باکیفیت

در این حالت صداها با جزئیات و دقت بیشتری شنیده شده و همینقدر باعث میشه احت‌تر متوجه تفاوت صداهای شلیک تفنگ، حرکت ماشین دشمن یا راه رفتن انمی از هم بشید.

حالت ulrta

در این حالت صداها با بالاترین دقت و نزدیک‌ترین حالت به واقعیت پخش میشن، به نوعی که به سادگی و از فاصله بسیار دور هم می‌تونید متوجه بشید که تفنگی که صدای شلیک‌ش به گوش تون رسیده از چه نوعی بوده. این حالت نسبت به دو حالت بالایی توانایی پردازشی زیادی رو نیاز داره و به همین دلیل برای گوشی‌هایی که قدرت پردازش بالایی دارن پیشنهاد میشه.

تنظیم بلندی صدا

این بخش مربوط به میزان بلندی صداها و افکت‌ها مانند صدای شلیک تفنگ، صدای موتور ماشین صدای راه رفتن یاران و دشمنان هست.

گزینه Master

این گزینه میزان بلندی همه صداهایی که در بازی می‌شنوید رو تنظیم می‌کنه، که شامل موارد زیر میشه:

  • صدای شلیک یا انفجار 
  • صدای راه رفتن 
  • صدای ماشین‌ها 
  • صدای موزیک پشت زمینه 
  • صدای چت صوتی درون بازی

بهترین تنظیمات: نسبت به میزان راحتی خودتون تنظیم کنید. 

گزینه SFX

این گزینه تنظیم کننده صدای افکت‌ها و صداهای غیر موزیکال هست، برای نمونه: 

  • صدای شلیک (ویژه هر اسحله)
  • صدای راه رفتن با دقت سطح زیرین و فاصله از شما 
  • صدای انفجارها 
  • صدای قطعات یدکی مانند موتور ماشین و ترمز گرفتن و غیره 
  • صدای آب، باد و باران در بازی
  • صدای ریلود یا خشاب عوض کردن تفنگ 
  • صدای منوها و نوتیفیکیشن در لابی

بهترین تنظیمات:

  1. اگر گوشیتان چندان رده بالا نیست و بازی بدون لگ را دوست دارید: حالت Low
  2. اگر می‌خواید صداها رو با کیفیت بشنوید و پرفورمنس خوبی هم داشته باشید: حالت High
  3. اگه گوشی رده بالایی دارید و می‌خواید بهترین کیفیت صدا رو داشته باشید: گزینه Ultra

صدای داخل بازی

گزینه فایر آرم یا Firearm

صدای شلیک تفنگ شما، نسبت به میزان دلخواه و آنچه بیشتر به شما لذت می‌دهد تنظیم کنید. 

بهترین تنظیم: صدای شلیک یکی از بهترین لذت‌ها در بازی پابجی هست اما ممکنه در حالت شلیک دشمنی نزدیک شما بشه و شما به دلیل اینکه صدای شلیکتون بالا هست متوجه حضورتون نشید بنابراین بهتره این گزینه رو تا ۵۰ درصد کم کنید.

گزینه صدای خودرو یا Vehicle

تنظیم کننده میزان صدای خودرو، دوچرخه، موتور سیکلت و انواع هواپیماها در بازی.

بهترین تنظیم: شنیدن صدای وسیله‌های نقلیه در بازی پابجی خیلی مهمه و این گزینه را حتماً بای پر نگه دارید.

صدای زمین بازی یا چیر پارک 

این گزینه که برای دسترسی به اون باید به پایین صفحه برید کاربردش تنظیم بلندی یا کم بودن صدای درون پارک بازی یا چیر پارک هستش.

تنظیمات صدای لابی

گزینه واکنش بازی یا UI

تنظیم کننده میزان صدای فشردن دکمه‌ها و این دست افکت‌های بازی.

بهترین تنظیم: دلبخواهی

گزینه موزیک آهنگ زمینه یا Background Music

برای کم و زیاد کردن صدای آهنگ پشت زمینه استفاده می‌شه. 

بهترین تنظیم: دلبخواهی

تنظیمات صدای چت صوتی و وویس چت

تنظیم صدای ارتباط رادیویی یا پیام‌های پیش فرض که کوییک چت هستند و یا چت صوتی که با میکروفون استفاده میشه و در این بخش یاد می‌گیریم.

گزینه چت سریع یا Quick Chat

صدای پیام‌های پیش فرض بیسیم که با لمس کردن گزینه پیام در بازی فرستاده میشن، برای نمونه: Enemies Ahead که حتما شنیدینش!

بهترین تنظیم: این گزینه که برای ارتباط بین بازیکنان ستفاده می‌شه فعال بودنش خیلی مهمه ولی بهترین حالت تنظیمات برای اون کم کردن صدا تا ۵۰ درصد هست.

گزینه چت آوایی یا Voice Chat

این بخش دارای دو زیر مجموعه هست که یکی برای تنظیم میزان صدای میکروفون و دیگری برای صدای اسپیکر استفاده میشه. همونطور که می‌دونید گزینه میکروفون تنظیم کننده میزان بلندی صدای انتقالی شما به باقی کاربرها است. گزینه اسپیکر هم تنظیم کننده میزان بلندی صدای دیگران در حالت چت صوتی هست. ما درباره این ویژگی و مشکلات صدای ویس چت در راهنمای فعالسازی و استفاده از ویس چت بصورت کامل توضیح دادیم.

بهترین تنظیم:

  • میکروفون: تنظیمات میکروفون رو دست نزنید تا صدای شما به صورت کاملاً رسا به دیگر بازیکنان برسه و هر کس به دلخواه خودش می‌تونه صدای شما رو کم یا زیاد کنه.
  • اسپیکر: اگر بازیکن تیمی هستید، شنیدن واضح صدای بازیکنان دیگه می‌تونه در روند بازی براتون کلیدی باشه و بهتره صدا رو بالا نگه دارید. 
  • اگر بازیکن تک رو هستید: صدای دیگر بازیکنان را کمی کم کنید اما بهتر اون رو نبندید.

گزینه روشن بودن میکروفون یا Premade Voice Toggle

این گزینه روشن و یا خاموش بودن میکروفون را در لحظه که وارد شدن به مپ بازی تنظیم می‌کند، حالت Disabled خاموش و Enabled نیز به معنی روشن است.

همچنین بخوانید: چرا در بازی پابجی زود می‌میریم؟ +۵ استراتژی برای بیشتر زنده ماندن

سخن پایانی

نقش صدا در بازی فکری و نیازمند تفکری مثل پابجی بسیار مهمه، از تنظیم درست کیفیت صدا نسبت به توانایی پردازی گوشی برای بهترین حالت ممکن گرفته تا تنظیم درست و به جای صدای خودرو ها، راه رفتن و حتی صدای شلیک تفنگ  و صدای چت صوتی با دیگر بازیکنان. پس یادتون نره تنظیمات درست صدا در بازی پابجی موبایل می‌تونه در عملکرد شما و ارتباط شما با یار هاتون تاثیر زیادی بذاره و نتیجه بازی رو عوض کنه.

البته باید دقت داشت که همیشه بالاترین کیفیت صدا بهترین گزینه برای همه گوشی‌ها و یا بازیکن‌ها نیست و نسبت به توانایی پردازشی هر گوشی یا میزان بلندی یا کوتاهی صدای ایده‌آل هر بازیکن ممکنه یک گزینه برای شما بهتر باشه چون در نهایت بر روی عملکرد شما در بازی تاثیر بسیاری می‌ذاره.

همیشه بازی به دست باشید!!

آناهیتا

گیمر، دوستدار حیوانات و گل‌ها، عاشق ایران و ساکن کرج. این روزا که دنیای بازی ها از همیشه جذابتر و هیجان انگیز تره، من براتون از بازی که عاشقشم یعنی پابجی موبایل می‌نویسم.

تازه ترین نوشته های وبلاگ

تازه‌ترین‌ها

آخرین اخبار و آموزش پابجی را بخوانید

همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل: بهترین بازی اکشن دنیای گوشی

همه چیز درباره کالاف دیوتی موبایل: بهترین بازی اکشن دنیای گوشی

کالاف دیوتی موبایل یکی از پرهوادار ترین بازی‌های تیر اندازی و جنگ در دنیای موبایل است که با گرافیک باکیفیت، گیم‌پلی پرسرعت و هیجان‌انگیز و حالت‌های بازی گوناگون، تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای کاربران گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورده است. در این راهنما به بررسی جامع این بازی محبوب می‌پردازیم و به پرسش‌هایی همچون تاریخچه، ویژگی‌ها، نحوه بازی و نکات مهم برای موفقیت در آن پاسخ داده خواهیم داد.

 حل مشکل کندی، لگ و بسته شدن پابجی موبایل + راهکار

حل مشکل کندی، لگ و بسته شدن پابجی موبایل + راهکار

هیچ پلیری دوست نداره با چیزی به اسم لگ و کند شدن بازی روبرو بشه و این موضوع برای هر گیمری حکم کابوس رو داره! ما در این راهنما به دلایل کند و لگی شدن و یا بسته شدن خودکار پابجی موبایل می‌پردازیم و در پایان چند راهکار برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین اسلحه‌ها برای پیروزی در پابجی موبایل

بهترین اسلحه‌ها برای پیروزی در پابجی موبایل

با بهترین اسلحه‌های پابجی موبایل آشنا شوید و در میدان نبرد و شرایط جنگی متفاوت اسلحه مناسبی از میان سلاح های دوربرد، کوتاه برد و اتوماتیک انتخاب کنید

ویژگی کندن چاله و سوراخ کردن زمین به پابجی افزوده شد

ویژگی کندن چاله و سوراخ کردن زمین به پابجی افزوده شد

کندن و سوراخ کردن زمین در بازی پابجی موبایل در به روز رسانی ۲۹.۱ ارائه شد، ازیکن می‌تواند با پرتاب نارنجک یا بمب و یا ترکاندن وسایل نقلیه در زمین سوراخ ایجاد کرده و از آن استفاده استراتژیک کند